torsdag 26 mars 2009

Borde jag dumpa kaffet?



Jag har funderat lite över mitt kaffeintag. Borde jag skippa kaffet och börja med te på morgonen istället. FAst minuset på te är at det tar längre tid att göra. Mycket mer att fixa på morgonen, riva upp tepåsen, plocka fram kopp, honung, vattenkokare och en sked. Sen, är man färdig efter typ hundra år.




Är kaffe farligt för kroppen? Även om människor har druckit det i så länge jag har levat. Jag är hört att det kan hämma vissa vitaminer som gör att man blir tröttare om man inte får kaffe. Kaffet hämmar sitt egna "uppiggar" system. Vet inte om ni förstår vad jag menar, men kort och enkelt så får jag huvudvärk om jag inte får kaffe på morgonen. Är mitt "uppiggar" system förstört för alltid? Borde jag ge mig med kaffe och börja dricka jucie kanske, så mitt system för nya vitaminer. Eller vad tror ni?

2 kommentarer:

  1. Anna, te tar inte alls längre tid att göra! Häll bara i löste i kaffefiltret ist för kaffe! det enda du behöver ta fram extra är ju honungen isf och den kanske du inte ens behöver? Och kaffe ger dålig andedräkt! :P Jag röstar på TE! :D

    SvaraRadera
  2. ANNA, har du inte kollat på "du är vad du äter"? anna skipper tar bort kaffet direkt, drick grönt te och skippa honungen så går de fort, köp en vattenkokare tar 1 min å koka upp vattet sen är de bara släppa i tepåsen å dricka:D fortare än kaffe!

    SvaraRadera